tisdag 1 september 2009

Illustration för AoT


För ett tag sedan hade tidningen Allt om Trädgård en tävling som gick ut på att designa en trädgård på en speciell yta. Allt som de tävlande fick veta var hur huset såg ut och hur det var placerat på tomten, resten fick de hitta på själva.
Jag fick göra illustrationen på det vinnande bidraget, eller snarare på hur bidraget kommer att se ut uppväxt om 15-20 år.

Jag har gjort ganska många sådana här 3D illustrationer nu. Ofta blir man förvånad över hur fel man haft när man försökt att föreställa sig hur en planritning på papper kommer att se ut i verkligheten. Och oftast är det träden man tar miste på. Trots att man vet att till exempel en lönn snart blir 20 meter hög så kan man inte riktigt tänka sig hur det kommer att se ut. Förrän man ritar in det i rätt skala på en skiss så här.
Nu minns jag inte hur många kvadratmeter just den här trädgården var på, men visst är det fint planerat? Lummigt trots att det inte är alltför stort, och man har fått in både vattenblänk, stort trädäck, pergola och stenlagda sittplatser. En trädgård som kan fylla många funktioner.

5 kommentarer:

  1. Hihihi!!! denna bloggen var ju riktigt rolig att läsa ;-)

    Det verkar gå bra för dig :-)

    SvaraRadera
  2. He hehehe... *suck*
    Satte mig och ritade i två dagar och kom av mig. Livsfarligt att slappna av. Då får man kommentarer... :-)

    SvaraRadera
  3. Jäklar vad duktig du är på att illustrera! det visste inte jag :O)
    men det verkar ju som sagt ligga i era gener ;-)
    Nu har jag ändrat i koderna som du ser! ska försöka fixa marginalerna åt dig också så att du slipper scrolla ;)
    mailar dig,
    kram kram!
    //M

    SvaraRadera
  4. obs, se kommentar innan. Jag var inloggad som dig så det blev lite konstigt ;-)
    /Magdalena

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...