lördag 30 oktober 2010

En eftermiddag om hösten

Det är det sirrande ljudet som gör att man stannar upp i arbetet och ser sig omkring, letar i träden i närheten. Och där satt dom, en bra bit bort, men det gick inte att missta sig, sidensvansar. En stund senare kom dom och satte sig i vårt äppelträd.


Och under tiden blev jag fotograferad i smyg. Där hukar jag över den uppgrävda gräsmattan. Jag ser rätt koncentrerad ut, så jag gissar att jag antingen räddar daggmaskar eller drar maskrosrötter.


Jag gillar hösten.

3 kommentarer:

  1. Så ljuvlig med sidensvansar och de kommer ju i flockar dessutom! Åh, så vackert!
    Jag tycker också hösten är härlig när den är såhär som den är just nu! Vilket underbart väder och igår plockade jag en hel korg med trattisar - igen!!!:)

    Ja, du ser verkligen koncentrerad ut! Jisses, så flitig du är!!!
    Ha en skön helg!
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Hösten går väl an - men vintern, mörkret, kylan... Hua! Sidensvansarna kommer förbi ibland men annars har vi mest mesar, finkar och trastar , stora hackspettar och nötskrikor kring våra fågelmatare.

    Undrar var du lägger daggmaskarna som du räddar?

    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  3. Lisa:
    Så länge det finns färg kvar på träden (eller under dem) så är det fantastiskt, men det går snabbt nu. Jag är inte helt blind. ;-)

    Laila:
    Daggmaskarna plockade jag ur grässvålen (som jag lade på ett annat ställe) och förde tillbaka till jorden. Det var inte mer avancerat än så. :-)

    /IET

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...