tisdag 5 oktober 2010

Lövkrans

Det är en repris från förra året det här, men nu har jag lagt till en illustration som visar hur man går till väga när man gör kransen. För mig tog det bara en dryg timma att göra den, inkluderat stommen, så det är ganska litet energi spenderat på väldigt mycket uttryck. Kransen mäter 40 cm tvärsöver. Klickar ni upp illustrationen kan ni printa ut den i A4.




Gör man stommen själv av tidningspapper som jag har gjort här, så är kransen komposterbar. Det är bara att fiska upp ståltråden ur komposten i vår.

13 kommentarer:

  1. Det där ska definitivt jag prova! Tack för jättefin beskrining:)
    Charlotta

    SvaraRadera
  2. Superfin beskrivning.
    Det är precis sådans om är så bra att ta till iband. Du vet nog vad jag menar.
    Detta borde jag prova.
    Mmm den tiden skall jag ta mig en dag.
    Fast löven här har inte så mycket färg ännu.
    Bara en del.
    Ha det gott så hörs vi
    Annnika

    SvaraRadera
  3. Som jag skriver, s hamnade lite fel. Men du förstår nog vad jag menar.
    Annika

    SvaraRadera
  4. Vilken bra idé med tidningsstomme! Det borde ju funka även för andra typer av kransar, blommor, lingonris... Den beskrivningen har jag sparat ner!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  5. TACK för en jättefin beskrivning och så snygg den blir - kransen!

    Smart med tidningspapper!
    Här blåser det som attan idag!!
    Ha det gott!
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Madame C:
    Ja, testa! Det blir så himla fiiint!

    Annika C:
    Jo, jag förstår hur du menar...
    Det är ovanligt litet färg på löven här också i år, det brinner inte direkt i buskarna... Mer brunt och torrigt grönt.

    Laila:
    Bra stomme att ta till när man vill vara impulsiv och inte orkar/hinner/vill åka till affären för att köpa någon.

    Lisas torp:
    Var är du? Var blåser det? Kollar ut här och det ser rätt lugnt ut, men kanske bäst att flytta in lite krukor om det är storm på väg...

    /IET

    SvaraRadera
  7. Enkelt och vackert, jag gillar att du har tidningspapper i. Här är inte löven riktigt gula nog ännu, men snart..

    SvaraRadera
  8. Oj kul med höstpyssel! Jag känner att det är precis sådana blogginlägg jag vill läsa just nu. Tips som kan liva upp höstträdgården framöver.
    /U

    SvaraRadera
  9. Vad smart att kunna använda tidningspapper! Väldigt pedagogisk illustration!! Till och med jag begrep!!! Ska visa frugan, kan hon göra midsommarkransar ska hon väl också kunna greja en höstkrans. ;-)
    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  10. Den där beskrivningen får t o m mig att förstå hur det skall gå till, för förra året blev det inte bra.
    Har som bäst fixat till det på min balkong (stuntar i balkonggubbarna som aldrig kan bestämma sig) får väl flytta in allt när det blir dags.
    Gillade resultatet.
    Kramar:)

    SvaraRadera
  11. Oh så bra! Tusen tack för lättbegriplig illustration. Den ska jag absolut prova på att göra.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Ohh, vilken fin och tydlig illustration.... Kransen blev såå snygg! Nu blir jag riktigt sugen att göra en själv... Riktigt smart med tidingspappret, det har jag inte tänkt på att man kan använda.....

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  13. Jättefin krans! När mina tjejer var små gjorde vi en variant med en ståltråd som man stack igenom löven så att de blev som platta pärlor. Det gick åt massor av löv och tyvärr säckade ståltråden ihop av tyngden och blev till en toppig oval istället för en rund och bullig krans. Hm. Man kan ju inte lyckas jämt...
    Din krans ser mycket stabilare ut!
    Hoppas du har det gott!
    Ester

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...