söndag 11 augusti 2013

Squashkaka

Testade ett nytt recept på squashkaka idag. Fantastiskt god faktiskt, helt annorlunda den jag brukar göra som påminner lite om gammeldags ostkaka i smaken. Den här med kanel och kryddnejlika har mer tuggmotstånd eftersom det är nötter i smeten, och den är kryddig av kanel och nejlika. Nästa gång jag gör den ska jag prova att göra en frostig topping liknande den man har till morotskaka, tror det blir kanon.


Receptet hittade jag på facebooks absolut mest odlarvänliga grupp, Köksträdgården - Le POTAGER - The Kitchen Garden. Har ni facebook i era datorer och är intresserade av att odla grönsaker så tycker jag att ni ska leta rätt på den här gruppen. Det är runt 1500 medlemmar som delar med sig av både framgångar och misslyckanden. Många fina odlartips, diskussioner om fröer, fiberduk, jord, ohyra, ja - allt man kan tänka sig fundera över när man odlar ätbart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...