fredag 22 januari 2010

Utflyktstips 2010 (1)

Om man har lust att ta en grön utflykt till helgen så kanske Wibrant Trädgård på Hollsta Udde/Norrköping kan vara ett lockande mål. Wibrant/Rockdala HB öppnar för säsongen i morgon, lördag, då årets pelargon- och fuchsianyheter presenteras.

Fuchsia Nicis findling. Foto: Wibrant Rockdala.

Har man inte vägarna förbi i morgon så är trädgården öppen varje tors-sönd, kl 10-16 ända fram till den 13.6.2010. Titta för säkerhetsskull alltid in på deras hemsida först för att kontrollera öppettiderna. På hemsidan finns också datumen för vårens specialevenemang och även vägbeskrivning.

Pelargon Barbara Hines. Foto: Wibrant Rockdala.

Har man inte möjlighet att själv besöka trädgården på Hollsta udde kan man alltid beställa årets postorderkatalog. Även det gör man enklast på hemsidan, eller så ringer man följande telefonnummer: 011-34 30 43.


Ett tips (eftersom man har internet om man läser detta) är dock att hellre titta på hemsidans webbutik om man vill shoppa, där finns det betydligt fler sorter att beställa av än i katalogen.

Och nej; jag är inte sponsrad av Wibrant - men kan man annat än att göra reklam för ett ställe med en sån mängd härliga pelargon- och fuchsiasticklingar att frossa i?

7 kommentarer:

  1. Hur sjutton har jag missat denna blogg??!! Tyckte väl det varit lite tyst bort mot Valla ;).

    Och här är du med underbara bilder o inspiration! Wibrant skulle jag gärna besöka men det får nog bli lite längre fram i vår.

    Mina pellisar står i magasinet o jag hoppas innerligt att de överlever. Utan pellisar försmäktar jag :D.

    Varm kram o glad är jag över att ha hittat dig :)

    SvaraRadera
  2. Ja jag vet att jag står med som Följare men jag har helt missat att gå in via min blogg... *gapskratt*

    SvaraRadera
  3. Tur att vi har fb Dubbelörn. :-)
    /IET

    SvaraRadera
  4. Japp Wibrants kommer att bli min räddare i nöden det stackars pelargon år som börja uruselt hos mig.
    Det är synd att dom inte ligger kvar i Tungelsta så man kunde ta sig en tur dit.
    Jo jag fick tag i mönstret via ett upprop jag gjorde i ICA-kuriren för ett antal år sedan där jag ville få kontakt med gamla och nya mönster med lokalanknytning i från hela Sverige.
    Trevlig helg Marie:)

    SvaraRadera
  5. Tackar för tipset och för de vackra blomsterbildern! Oj, vilken vacker pelagon du visar!!!
    Nu börjar det snart rycka i "blom-och planteringsnerven" känner jag! Hollsta Udde har jag nog aldrig besökt, trots att jag har torpet i krokarna. Jag brukar åka till Billbäcks utanför Norrköping, men de har stängt under vintern, men är annars väldigt välsorterade och så har det en fin visningsträdgård! Den ligger i Svärtinge - strax väster om Norrköping.

    Du, dina stövlar är väl såna där "bondeförbundare" - ser jättevarma och sköna ut!

    Vilken tur att inte pelargonerna har frusit!
    Ha det gott!
    Lisa

    SvaraRadera
  6. åå kära iann:) vad bra tips:) jag ska in å fröjda mig på dina länkar..å webbutiken ska jag kika in på strax..tack tack:)
    få se om det kan vara något som lockar.. men bara att titta är härligt det åxo:)
    allt gott..:)
    stor kram

    SvaraRadera
  7. Det hade nog varit något för mig.
    Bjude du på kaffe då?
    Annika

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...