tisdag 5 juni 2012

Testat vidare under morgonen

Hej och hå. Satte igång en gammal dator med annat system och antik webläsare. På den datorn fungerade bilduppladdning som vanligt. Tyvärr knäar den datorn rätt rejält, pensionerad så att säga, så det är ingen långsiktig lösning att använda den.
Testade också en annan dator med nyare system men samma webläsare jag själv har. Där gick det inte heller att ladda upp bilder.
Testade då min egen dator igen men med annan webläsare, det gick ännu sämre, då fick jag ännu ett felmeddelande (som vid sökning på webben ofta visar sig precis innan bloggen blir deletad. (!))
Men en sak som är skum är att varken webläsare eller system har uppdaterats i samband med att blogger började krångla, så egentligen borde det inte vara något av dem som spökar. 


Nu står det helt still i huvudet.
Ska låta det här verka i bakhuvudet under dagen och se om jag lyckas komma vidare ikväll.

3 kommentarer:

  1. Man blir liksom lite trött när tekniken motarbetar en... Ibland undrar jag om blogger skulle krångla mindre om jag använde Google chrome, det är ju google som ligger bakom blogger också, så de vill väl att man anväder deras webläsare kan jag tänka mig. Har sett nån text från blogger om att vissa funktioner kan krångla i andra webläsare.
    Hoppas du hittar en lösning på problemet i alla fall!
    /anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det naturligtvis. Inbyggda krångligheter. (Som om det inte fanns nog med sådana i livet i övrigt.)
      Och som du säger, man blir verkligen trött. Det värsta är att hjärnan inte kan sluta arbeta med problemet. Man börjar bete sig som en liter dator själv. Det börjar knattra när man tänker. Och man blir överhettad. Och så slutar det med att man låser sig.

      Tack för dina kommentarer Anna. De har varit till hjälp.
      /i.

      Radera
  2. Om du vill, kan jag göra ett inlägg åt dig från min dator (och mitt nätverk), så blir du i alla fall lite klokare (om det fungerar annorlunda). Maila mig i så fall på rubensrabatter@gmail.com
    /Ruben

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...