lördag 6 oktober 2012

Biologiska Museét

De som vuxit upp som barn i Stockholm har knappast kunna undvika ett eller fler besök på Biologiska museét på Djurgården. Vill slå ett slag för att besöka det även i vuxen ålder, det är ett fantastiskt fint litet museum. Bortsett från det magnifika 360 graders panoramarummet i två plan finns det ytterligare en sak som gör museét helt unikt; det är att ljuset i montrarna endast består av dagsljus. Det gör att karaktären på det vi ser ändrar karaktär från dag till dag. Precis som i den riktiga naturen.








Museét har öppet tisdag-fredag kl 12 -15. Lördag-söndag 10-15. Inträde 45 kr. (Sommartid är öppentiden längre.) Mer info på museéts hemsida HÄR.

5 kommentarer:

  1. Se där! Där har vi insidan. Jag travade runt huset förra året, men kom försent så det hade stängt. Jag måste gå dit lite tidigare nästa gång. Visst har jag varit där tidigare, men som du säger, så tål det att ses igen. Tack för titten!

    http://mirasmirakel.blogspot.se/search?q=biologiska

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästa gång jag går dit ska jag smuggla med mig in en coffe-on-the-go. Inte bara för att det var svinkallt där inne, utan också för att jag skulle behöva den ursäkten att sitta riktigt länge på en av de där stoppade, härliga bänkarna.
      /iet

      Radera
  2. Biologiska museét är ett litet smultronställe vi gärna besöker igen med våra barn. Vi var alla mycket nöjda över att ha "upptäckt" detta museum i somras.
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  3. Dina Bilder därifrån är helt magiska! Ja absolut måste jag dit igen som vuxen efter att ha sett dina fina bilder. Tar med mig en kopp kaffe då:)

    SvaraRadera
  4. Verkar vara ett bra ställe att besöka med barnbarnen nästa gång de är i Stockholm. Tack för fina bilder och bra tips!
    Kram från Eva Linnea

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...