onsdag 4 december 2013

28 augusti 1991

Inget speciellt hände det datumet, utom att jag skissade dessa bilder i mitt skissblock. Skisserna var del av en uppgift vi hade på Konstfack. Jag minns inte riktigt hur den löd, men meningen var att vi skulle dokumentera en vecka i våra liv har jag för mig.
Jag skissade vid mitt föräldrahem på Djurgården i Stockholm.




Det var ett lätt duggregn i luften den dagen. Det svarta blev svartare än vanligt, och regnet - nästan bara som en dimma - gjorde luften disig. Minns fortfarande hur luften kändes att andas in.


5 kommentarer:

  1. Men åh, jag blir lika tagen varje gång du visar 'gamla' bilder du gjort... de där fjädrarna är ju bara så så fina, läckra &... F I N A !

    SvaraRadera
  2. Så vackert! Jag kan känna precis hur luften luktar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan jag också, så här lång tid efteråt…
      /iet

      Radera
  3. Kikar runt här bland dina härliga illustrationer. Fastnar alldeles särskilt i de här 'gamla' bilderna. De ger en härlig känsla.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...