torsdag 5 juli 2012

Löta Trädgårdscentrum

Sugna på en utflykt? Då vill jag tipsa om plantskolan Löta Trädgårdscentrum mellan Malmköping och Eskilstuna. Stort sortiment av bland annat rosor, och med anledning av Rosens Dag (2 juli) så har Löta rosvecka just nu. I kväll har de dessutom kvällsöppet. Mellan 19 och 21 kan man fynda i rossortimentet, upp till 50% rabatt utlovas.


Är man inte överdrivet intresserad av rosor tror jag att man får störst behållning av busk- och trädavdelningen. Där finns en hel del att välja mellan. Otroligt bra sortiment av uppstammade träd i olika storlekar (och prisklasser). Barrväxtavdelningen är också bra. Och utbudet av pioner (ca 60 sorter) är spännande (men kanske är det lite väl sent på säsongen att hitta det lilla extra där). Klematis är en annan grupp som det finns en del att välja mellan.

Tyvärr finns det inget fik på Löta. Hade det funnits - självklart utrustat med ett gäng bra trädgårdsböcker att bläddra i - skulle de säkert öka sin omsättning med det dubbla. Stor och bra parkering. Mycket trevlig och hjälpsam personal.

Mer info, öppettider och vägbeskrivning, finner man på Lötas hemsida. Klicka här.

5 kommentarer:

  1. Där har jag varit ett par gånger. Det stämmer som du skriver, att de har en stor sortering vad gäller rosor, och framför allt såg de väldigt fina ut! Blev det något köp?

    ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara småsaker Ruben. Hade det däremot funnits det där fiket jag saknade, där jag hade kunnat sitta i lugn och ro och slå i böcker i stund, så hade jag tagit med åtminstone ett par olika buskar hem. Kanske även en rätt ful (men såklart intressant) tall. Men kanske blir det någon av buskarna nästa besök - när det nu blir.

      PS. Men, jag får så otroligt mycket underliga reklamkommentarer när jag tar bort ordverifieringen... En gång hade jag länkar till samma lättklädda (typ avklädda snarare) dam i 67 inlägg. Tog en halv kväll att rensa bort. :-(

      Radera
  2. PS
    Du har fortfarande ordverifieringen kvar!
    /R

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är det riktigt rosparadis?! Det känns så oändligt på nåt sätt att strosa omkring ute på rosfältet. =)
    Ha det fint! /Caroline

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tar lite emot att säga det här, men jag har inte riktigt fattat grejen med rosor än. De har taggar, får sjukdomar, och måste brännas upp med jämna mellanrum. ;-))))
      Men jag hade som sagt andra saker att titta på. :-)
      /iet

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...